Durant el primer segle de l’Imperi es va crear la necessitat d’instaurar una política educativa.
Calia una administració pública, extensa i amb capacitat de gestió.
Van començar a crear moltes escoles fins a quedar totes englobades en un sistema estatal.
L’escolarització no era ni obligatòria ni gratuïta, però amb el temps es va anar exigint a les municipalitats que n’assumissin la responsabilitat i com a mínim n’oferissin la instrucció elemental (ludus).
Alhora, l’estat, es va comprometre a fer una tasca de control i de foment de l’educació.
Durant l’imperi els mestres van rebre una sèrie de privilegis: es considerava que la seva professió era útil pels ciutadans i sagrada pels deus, ja que eduquen a la joventut per a la noblesa d’esperit i per a la virtut cívica.
A continuació els enllaços corresponents a la recopilació d'articles publicats en ocasió dels Iesso dels anys anteriors:
Calia una administració pública, extensa i amb capacitat de gestió.
Van començar a crear moltes escoles fins a quedar totes englobades en un sistema estatal.
L’escolarització no era ni obligatòria ni gratuïta, però amb el temps es va anar exigint a les municipalitats que n’assumissin la responsabilitat i com a mínim n’oferissin la instrucció elemental (ludus).
Alhora, l’estat, es va comprometre a fer una tasca de control i de foment de l’educació.
Durant l’imperi els mestres van rebre una sèrie de privilegis: es considerava que la seva professió era útil pels ciutadans i sagrada pels deus, ja que eduquen a la joventut per a la noblesa d’esperit i per a la virtut cívica.
A continuació els enllaços corresponents a la recopilació d'articles publicats en ocasió dels Iesso dels anys anteriors: