Per aconseguir l’èxit cal constància en el treball i un estalvi d’energia en els esforços intel·lectuals. Per això és important tenir bons hàbits a nivell d’atenció-percepció i concentració. Així doncs, us proposem treballar amb les eines que tenim més a l’abast.

Material:

  • Un diari vell, revista, suplement,...(segons la lletra).
  • Una sopa de lletres que no estigui resolta.
  • Retoladors de varis colors vistosos (els fluorescents per subratllar són ideals i millor els que són prims com un bolígraf).


1- Triem un article amb la lletra més gran o més petita segons l’edat.

2- Amb un retolador escrivim la paraula o síl·laba que volem que es trobi i que intuïm que sortirà vàries vegades.

3- Es tracta d’anar passant amb el retolador seguint el  moviment dels ulls com si llegíssim i encerclar la paraula o síl·laba quan la trobem i així fins al final.

4- Amb retolador de diferent color podem escriure una altra paraula o síl·laba i,  a buscar-la!

5- Aconsellem buscar les paraules o lletres que més sovint surten a les faltes d’ortografia (va/ha/que/paraules que comencen per h, o que contenen b/v, ...) o simplement els nexes que surten en els textos (a, la, el de, els, les, que, però,...) També es poden buscar síl·labes  (que, qui, gue, gui, ge, gi, rr,...)

6- És important que sigui un treball constant (cada “x” dies i a la mateixa hora).

7- Treballar amb bona postura, ben asseguts, la mà que no escriu aguanta el full mentre l’altre va marcant la paraula proposada.

8- Si treballeu amb sopes de lletres és el mateix però només marcant una lletra. Farem com si llegíssim però sense llegir. Només cal localitzar-les i encerclar- les.

9- La paciència i el bon sentit de l’humor faran que aquesta activitat tingui un caràcter lúdic sense perdre efectivitat.