Si anem al diccionari, trobarem que la paraula incertesa defineix molt bé el nostre estat: “Falta de coneixement segur o fiable sobre alguna cosa, especialment quan crea inquietud a algú.”(diccionaris.cat).
Aquesta pandèmia ens ha deixat a tots amb un no saber què vindrà, estàvem tan centrats en els nostres projectes que de cop i volta el futur s’ha convertit en una incògnita. I és que, mirat fredament, el futur sempre és futur, perquè quan el vivim ja és l’Ara.
No estem acostumats a no planificar, tot el contrari, ho organitzem tot perquè res surti com no està previst. Potser ens convenia un “clatellot” per reaccionar i ser conscients que mentre planifiquem el futur no vivim el present.
Aquesta no planificació ens deixa immersos en la incertesa i aquesta incertesa tampoc ens deixa actuar. Per tant, queda ben clar que l’única opció és el present, l’Ara.
Que en podeu aprendre de l’estat d’incertesa? Ensenya-li a:
Aquesta pandèmia ens ha deixat a tots amb un no saber què vindrà, estàvem tan centrats en els nostres projectes que de cop i volta el futur s’ha convertit en una incògnita. I és que, mirat fredament, el futur sempre és futur, perquè quan el vivim ja és l’Ara.
No estem acostumats a no planificar, tot el contrari, ho organitzem tot perquè res surti com no està previst. Potser ens convenia un “clatellot” per reaccionar i ser conscients que mentre planifiquem el futur no vivim el present.
Aquesta no planificació ens deixa immersos en la incertesa i aquesta incertesa tampoc ens deixa actuar. Per tant, queda ben clar que l’única opció és el present, l’Ara.
Que en podeu aprendre de l’estat d’incertesa? Ensenya-li a:
- Saber utilitzar el que tenim per al benestar i agrair-ho.
- Acceptar que com que no havia passat mai, no podem pronosticar tot el que vindrà.
- Estar més atents a allò que passa al nostre entorn, centrar-nos en l’ARA.
- Mantenir actituds obertes i positives davant els canvis que puguin venir.
- Si tenim un pla A, caldrà tenir un pla B que ens doni seguretat.
- Prendre distància de la situació com si en fóssim periodistes explicant uns fets d’un altre lloc, ajuda a objectivar i relativitzar.
- A informar-se de la situació i a preparar-se per aprendre.
Un recurs molt senzill és fixar-se en el moment que és, l’ARA i AQUÍ. Ho podeu fer anomenant què sentiu en aquest moment (por, tristesa, alegria, angoixa...), què veieu (cotxes, motos, arbres, flors...), què feu (escriure, dibuixar, teclejar, badar...), què escolteu (música, ràdio, tele, cant dels ocells, soroll de trànsit...)... com si es tractés d’un joc i desconnecteu de les càbales del futur incert, almenys per una estona.
Si us ha agradat, compartiu-lo.