La frase maleïda de l’estiu posa a moltes famílies contra les cordes i crea tensions i petits conflictes que creixen com una allau.
Quines en són les causes?
Tens l’opció d’una acadèmia de repàs o pots fer-ho amb la nostra proposta:
Com ho fas?
En càlcul o matemàtiques podem buscar situacions de la vida quotidiana:
- “A casa meva 8x4 no fan 30”,
-“Si mai tens una botiga, amb aquests descomptes ... no sé pas.
-...
En llenguatge podem trobar situacions semblants:
-“Jo acostumo a tocar la guitarra i no la gitarra” (diferenciant els sons),
-“Barca, s’escriu amb b alta, imagina’t la vela”
En altres àrees:
-“En el meu mapa, Catalunya està al nord-est de la península Ibèrica i en el teu?”,
-“Ostres!, no sabia que...”
És important la naturalitat i el bon humor, que sigui una estona amena.
Què hi guanyeu?
Més tranquil·litat. “Treu ferro” a tot allò que us pot enterbolir la convivència. Rebaixa la importància d’algunes errades, relativitza, demà sortirà millor. Treballar en una situació amable i tranquil·la facilita els aprenentatges.
NO agrada a ningú fer deures d’estiu, ni pares ni fills. Per això és bo que tots plegats adopteu una actitud serena i us convenceu que al capdavall pot ser una bona estona per establir més lligams amb els vostres fills.
Bons deures i bon estiu!
Si t’ha agradat, comparteix-lo.
Quines en són les causes?
- Amb tant de temps per fer-los, mai és un bon moment.
- Et coneix molt bé i sap com portar la situació al límit per no fer-los en el moment proposat.
- Promeses incomplertes de fer-los després.
- No veieu les coses de la mateixa manera, no hi ha objectivitat.
- I aquest curs ja porteu hores i hores fent treballs escolars.
Tens l’opció d’una acadèmia de repàs o pots fer-ho amb la nostra proposta:
Com ho fas?
- No preguntis, estableix un temps per al deures.
- Fixa una estona curta.
- Enfoca els deures des d’un punt de vista amable.
- Enfadar-te suposa dues feines: enfadar-te i desenfadar-te.
- Intercala activitats d’atenció - percepció entre exercicis.
- Utilitza recursos “simpàtics”, amb sentit de l’humor i que us provoquin una rialla. Per exemple:
En càlcul o matemàtiques podem buscar situacions de la vida quotidiana:
- “A casa meva 8x4 no fan 30”,
-“Si mai tens una botiga, amb aquests descomptes ... no sé pas.
-...
En llenguatge podem trobar situacions semblants:
-“Jo acostumo a tocar la guitarra i no la gitarra” (diferenciant els sons),
-“Barca, s’escriu amb b alta, imagina’t la vela”
En altres àrees:
-“En el meu mapa, Catalunya està al nord-est de la península Ibèrica i en el teu?”,
-“Ostres!, no sabia que...”
És important la naturalitat i el bon humor, que sigui una estona amena.
Què hi guanyeu?
Més tranquil·litat. “Treu ferro” a tot allò que us pot enterbolir la convivència. Rebaixa la importància d’algunes errades, relativitza, demà sortirà millor. Treballar en una situació amable i tranquil·la facilita els aprenentatges.
NO agrada a ningú fer deures d’estiu, ni pares ni fills. Per això és bo que tots plegats adopteu una actitud serena i us convenceu que al capdavall pot ser una bona estona per establir més lligams amb els vostres fills.
Bons deures i bon estiu!
Si t’ha agradat, comparteix-lo.