El mòbil s’ha convertit en una eina imprescindible, sobretot per als vostres fills adolescents i no tan adolescents. El mòbil suposa un reclam continu de la seva atenció i també el principal devorador del seu temps.
És per això que cal que els teus fills en siguin conscients i aprenguin a valorar i discriminar la importància dels missatges rebuts o enviats. És una tasca en la que heu d’anar insistint tot sovint perquè el mòbil té un poder d’atracció i seducció molt elevat.
Seieu plegats i feu-vos les següents preguntes:
Intenteu ser el màxim d’honestos i realistes en les respostes, sense excuses, sense justificacions, amb sinceritat.
Ensenya’ls a:
És una edat difícil perquè el sentiment de pertinença al grup és molt potent però cal insistir que tot passa, que la seva personalitat s’està formant i que cal escoltar-se a si mateix per anar descobrint les seves preferències personals i ser capaç de defensar-les.
En definitiva, que aprenguin a valorar en quina mesura volen ser esclaus o no del món de la “informació” que ens proporcionen sobretot les xarxes socials.
Tot això vol dir posar en pràctica valors com la força de voluntat, la disciplina (autodisciplina),..., ja que en la majoria de casos implica anar contra corrent.
Si t’ha agradat, comparteix-lo.
És per això que cal que els teus fills en siguin conscients i aprenguin a valorar i discriminar la importància dels missatges rebuts o enviats. És una tasca en la que heu d’anar insistint tot sovint perquè el mòbil té un poder d’atracció i seducció molt elevat.
Seieu plegats i feu-vos les següents preguntes:
- Era tan important i imprescindible la informació que t’ha aportat?
- Podries haver “sobreviscut” sense saber-la o rebre-la més tard?
- Has perdut la concentració del que estaves fent?
- Has deixat de fer el que estaves fent?
- Has aparcat allò que t’agrada per atendre el mòbil?
Intenteu ser el màxim d’honestos i realistes en les respostes, sense excuses, sense justificacions, amb sinceritat.
Ensenya’ls a:
- Decidir quan es connecten o desconnecten.
- Valorar si cal respondre o no immediatament i a calcular-ne abans les conseqüències.
- Triar què fan amb la informació (obrir, suprimir, respondre, compartir, reenviar...).
- Examinar el que s’envia perquè és com una pedra, que quan surt de la mà no se sap on anirà a parar.
- No sentir-se lligats o pressionats, primer són ells i després el grup.
- Controlar el temps que hi passen perquè el temps no és recuperable.
És una edat difícil perquè el sentiment de pertinença al grup és molt potent però cal insistir que tot passa, que la seva personalitat s’està formant i que cal escoltar-se a si mateix per anar descobrint les seves preferències personals i ser capaç de defensar-les.
En definitiva, que aprenguin a valorar en quina mesura volen ser esclaus o no del món de la “informació” que ens proporcionen sobretot les xarxes socials.
Tot això vol dir posar en pràctica valors com la força de voluntat, la disciplina (autodisciplina),..., ja que en la majoria de casos implica anar contra corrent.
Si t’ha agradat, comparteix-lo.