Avinguda Generalitat, 29 Bajos
25210 Guissona (Lleida)

666 732 422

Aprendre a llegir: la cara i la creu
Molt sovint, la lectura, l’aprenentatge de la lectura i tot l’entorn que l’envolta ens preocupa molt als pares des que els nostres fills comencen a l’escola bressol, durant l’educació infantil i, sobretot, quan inicien l’educació primària. A vegades somiem amb la imatge de veure’ls devorant llibres, llegint a totes hores i demanant-ne més... I sovint això passa, especialment amb infants que no han tingut dificultats d’aprenentatge.

En aquests casos, molts factors poden despertar l’interès per llegir: una història que enganxa, un tema que els apassiona o, simplement, veure que a casa també es llegeix sovint. És una satisfacció veure els fills entusiasmats amb la lectura, fins al punt d’haver-los de recordar que és hora de dinar o que l’endemà toca llevar-se d’hora.

Però… què passa quan llegir no és fàcil?

No tots els nens i nenes aprenen a llegir al mateix ritme. A Guissona, a la nostra acadèmia de reforç escolar, veiem sovint infants amb dificultats reals per aprendre a llegir. I aquí és on cal actuar amb paciència, empatia i estratègies adequades.
 

Treballem des del respecte i el ritme de cada infant

Amb el guiatge d’un professional expert en dificultats d’aprenentatge, l’acompanyament ha de ser tranquil i constant. Cal acceptar la situació sense pressions i respectar el temps que cada criatura necessita. Perquè sí, per a molts nens i nenes, llegir pot ser un patiment. Fins i tot en silenci, dins el seu cap, les paraules els poden sonar com si les estiguessin llegint en veu alta.

La lectura és un procés mecànic que uneix lletres i sons, i que, amb molta pràctica, pot arribar a ser automàtic. Aquest automatisme és el que permet la fluïdesa lectora i la comprensió de textos.
 

Una estratègia per fer que llegir sigui més lleuger

Des de la meva experiència com a pedagoga, us proposo una estratègia senzilla però efectiva:
  • Llegiu només 3 o 4 línies al dia. Trieu un llibre una mica per sota del seu nivell per evitar estrès.
  • Sovint, l’infant llegirà una mica més. No el tallis ni li remarquis que n’ha llegit més del pactat.
  • Si et fa notar que ha anat més enllà, pots animar-lo: “Ja m’imaginava que no deixaries la frase a mitges!”.
  • Repetiu lectures. Rellegir contes ajuda a guanyar seguretat i fluïdesa.
  • Trobeu un moment del dia i un lloc concret per fer-ho. Això ajuda a convertir la lectura en un hàbit positiu.


Reforç escolar i suport a la lectura a Guissona

A la nostra acadèmia de Guissona oferim classes de reforç d’estiu, però també treballem durant tot l’any amb infants amb dificultats d’aprenentatge, problemes de lectoescriptura, dèficit d’atenció, lateralitat o altres necessitats especials. Amb un tracte proper i humà, adaptem les sessions a cada infant perquè pugui avançar al seu ritme, amb confiança i motivació.
 
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y razones técnicas, para mejorar tu experiencia de navegación, para almacenar tus preferencias y, opcionalmente, para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias mediante el análisis de tus hábitos de navegación. Hemos incluido algunas opciones de configuración que te permiten decirnos exactamente las cookies que prefieres y las que no. Pulsa ACEPTAR para consentir todas las cookies. Pulsa CONFIGURACIÓN para decidir las opciones que prefieres. Para obtener más información sobre nuestras cookies accede a nuestra Política de cookies aquí: Más información
Aceptar Rechazar Gestionar Cookies