RECORDEU EL CONTE DEL PATUFET ?

 

Ens situarem en el moment en que el pare i la mare d’en Patufet, veient que es feia tard i no tornava a casa,  comencen a cridar ben fort. 

I, com criden els pares del Patufet al Patufet?

  • Pa –tu–feeeeet, on ets?

 

Quantes vegades hem hagut d’encerclar la síl·laba tònica de les paraules i, si no porten accent, comencem a dubtar? I tot i que ho sabem, sempre ens ve de nou.

Sovint, seguint les pautes que ens indica el nostre fill/a,  s’han de fer moltes coses alhora:

  • picar de mans .
  • dir la paraula síl·laba per síl·laba (incloent diftongs, hiats, dígrafs,...).
  • escoltar-nos  per descobrir la síl·laba forta.

 

Estem pendents de tantes coses que al final no distingim quina hem dit més forta que l’altre.

Una estratègia que podeu utilitzar i força divertida és la que en direm “el mètode del Patufet”:

 

Es tracta de cridar la paraula que hem de treballar com si fóssim els pares del Patufet i, per fer-ho més real, ens podem acostar les mans a la boca. Cal fer-ho pausadament i aixecant el to de veu. Recordeu que si hi posem emoció i intenció serà més fàcil de recordar i més divertit d’aprendre.

Vegeu alguns exemples:

Mar-ga-riiiiiii-da, on ets? Ins- tru- meeeent, on ets?
Tauuu-la, on ets? Pàààà-gi-na, on ets?
Fa-míííí-li-a, on ets? Men-ja-doooor, on ets?

Ah! ...i tinguem el bon humor a flor de pell.