Saps quines conseqüències té la mala lletra?
La setmana passada estàvem resolent unes equacions que l’Oriol tenia per deures.
La primera li va donar bé, tal com ens indicaven les operacions pertinents per comprovar el resultat.
Vam continuar per la segona i la tercera i ... vinga donar-hi voltes i més voltes fins arribar a la conclusió que ambdues no tenien solució, tot i que el professor els havia donat les solucions per comprovar que estaven bé.
Tot d’una li vaig preguntar:
- De quin llibre les has copiat?
- De la pissarra.
- Segur que les has copiat bé? Perquè ... aquest número d’aquí... és un 9, oi?
- És un 1. - va afirmar.
- Vols dir que no és un 9?
Aquest és un exemple dels molts que ens hem trobat alguna vegada.
Però, saps quines conseqüències té la mala lletra?
- Exercicis de càlcul mal resolts.
- Errades sintàctiques i ortogràfiques.
- Correcció incompleta d’un control per no entendre què hi diu.
- Pèrdua de temps pel que llegeix i pel que corregeix.
- Interpretació incorrecte de les lletres i dels textos.
- Dubtes continuats a l’hora de llegir el que hem escrit.
- No ens ho entenem ni nosaltres mateixos.
- Confusió...
Finalment va demanar a un company si li podia passar una foto de les equacions (noves tecnologies a l’abast) i vam poder comprovar que el que en un principi semblava un 1 en realitat era un 9 i on hi havia un 9 desmanegat en realitat volia ser un 4.
Cal escriure amb bona lletra, sobretot aquelles grafies que es presten més a confusions. Ha de ser llegible, tant per a tu mateix com pels altres.
Encara hi ets a temps!
Descarrega’t aquests recursos per practicar: