És un fet que com a mare o pare tens el dret, l’obligació i la responsabilitat de “donar ordres” al teu fill per posar els límits que necessita per créixer amb autonomia.
Sovint utilitzes paraules i expressions que impliquen vaguetat, imprecisió, poc compromís, generen discussió, dubtes, poca convicció, ... Són expressions de l’estil:
Sovint utilitzes paraules i expressions que impliquen vaguetat, imprecisió, poc compromís, generen discussió, dubtes, poca convicció, ... Són expressions de l’estil:
- Hauries de....
- Has de...
- Intenta...
- Procura...
- Millor que...
Quan el cervell rep aquests missatges no té una ordre clara encara que impliqui una certa obligació. No sap si s’ha de fer ara mateix, més tard o és una qüestió voluntària, és a dir, que si no se’n té ganes no cal fer-la.
Les ordres que dones al teu fill han d’estar ben expressades, clares (subjecte-Nom de l’implicat+ verb+ complement ;-) ). Evita el NO ja que desvetlla l’esperit de contradicció i quan puguis, evita el pronom personal que acompanya el verb en aquests casos (fes-te) Utilitza expressions com:
Les ordres que dones al teu fill han d’estar ben expressades, clares (subjecte-Nom de l’implicat+ verb+ complement ;-) ). Evita el NO ja que desvetlla l’esperit de contradicció i quan puguis, evita el pronom personal que acompanya el verb en aquests casos (fes-te) Utilitza expressions com:
- Josep para la taula.
- Maria prepara la bossa d’esports.
- Elena endreça els llibres de sobre la taula.
- Genís parla més fluixet.
- Pol treu la roba de la rentadora.
Aquestes expressions donen seguretat i convicció a l’ordre que transmets. Si el teu fill és petit (2-7anys) dóna només una ordre. Després ja en donaràs una altra si fa falta.
Les ordres han de ser clares, concretes, necessàries i no hi afegeixis justificacions ni perquès. A ser possible que hi hagi contacte visual. Estalvia’t les ordres innecessàries, és a dir, abans de donar una ordre pensa si realment cal.
Dona l’ordre sense enfadar-te, sense cridar, sense empipar-te,... Fer el contrari no farà que l’ordre s’executi més aviat sinó que pot produir l’efecte contrari. Mantén el teu to de veu i expressa-la amb convicció.
Les ordres tenen la finalitat de posar límits i no han de quartar la llibertat perquè el teu fill pugui exercir la seva l’autonomia.
Si t’ha agradat i creus que pot interessar a algú comparteix-lo amb les teves amistats.
Les ordres han de ser clares, concretes, necessàries i no hi afegeixis justificacions ni perquès. A ser possible que hi hagi contacte visual. Estalvia’t les ordres innecessàries, és a dir, abans de donar una ordre pensa si realment cal.
Dona l’ordre sense enfadar-te, sense cridar, sense empipar-te,... Fer el contrari no farà que l’ordre s’executi més aviat sinó que pot produir l’efecte contrari. Mantén el teu to de veu i expressa-la amb convicció.
Les ordres tenen la finalitat de posar límits i no han de quartar la llibertat perquè el teu fill pugui exercir la seva l’autonomia.
Si t’ha agradat i creus que pot interessar a algú comparteix-lo amb les teves amistats.