El aprenentatges van lligats sempre a les vivències i a la capacitat que tenim d’establir la relació de fets coneguts que ens porten a fets derivats.
Ja sigui a l’escola com en el seu entorn, el teu fill aprèn tota una sèrie d’habilitats que li serviran per crear les seves pròpies estratègies per aprendre. La multiplicació, al principi, és un concepte abstracte fins que s’entén. Per tant quan demanes al teu fill que s’aprengui de memòria uns números que de moment no els pot relacionar amb la seves vivències resulta molt més dificultós de recordar.
Aprendre les taules de multiplicar requereix dedicació, temps i paciència. A més, sempre porten l’etiqueta d’avorrides i reiteratives. Voldries una vareta màgica, però de moment no la tenim. El que sí que tenim són consells i recursos perquè aquest aprenentatge resulti més amè.
Quins beneficis li aporta saber les taules?
-Mira 6x6 són 36 i 6x8 són 48, ...fan cantarella!
https://uncopdema.cat/ca/p/matematiques/multiplicar-5-16
Ja sigui a l’escola com en el seu entorn, el teu fill aprèn tota una sèrie d’habilitats que li serviran per crear les seves pròpies estratègies per aprendre. La multiplicació, al principi, és un concepte abstracte fins que s’entén. Per tant quan demanes al teu fill que s’aprengui de memòria uns números que de moment no els pot relacionar amb la seves vivències resulta molt més dificultós de recordar.
Aprendre les taules de multiplicar requereix dedicació, temps i paciència. A més, sempre porten l’etiqueta d’avorrides i reiteratives. Voldries una vareta màgica, però de moment no la tenim. El que sí que tenim són consells i recursos perquè aquest aprenentatge resulti més amè.
Quins beneficis li aporta saber les taules?
- Estableix relacions de lògica, numèrica i matemàtica.
- Desenvolupa estratègies de càlcul.
- Agilitza els càlculs bàsics.
- En descobreix la seva utilitat.
- Deixa sempre a mà unes taules per consultar.
- Deixa que comprovi el resultat amb una calculadora.
- Demana-li sense pressió:
-Mira 6x6 són 36 i 6x8 són 48, ...fan cantarella!
- No et descuidis el sentit de l’humor, tingues-lo ben a prop.
- Converteix aquesta estona en un temps de qualitat, distès i sense tensió. Si avui no surt tan bé demà ja sortirà millor. El que compta és que heu passat una estoneta junts.
- Dedica-hi no més de deu minuts. És un temps relativament curt però suficient per practicar, mantenir una activitat continuada i acabar-la d’una manera simpàtica.
https://uncopdema.cat/ca/p/matematiques/multiplicar-5-16