- Parles amb el teu fill de quin és el valor dels diners?
- Ensenyes al teu fill a saber administrar els diners?
- El teu fill és conscient del cost real de les coses que utilitza?
Probablement tens un sistema més o menys establert per donar diners al teu fill o que ell disposi d’alguna quantitat (setmanada, mesada, obsequis en efectiu, ...).
Com ho fas?
- Ensenya-li a saber de quants diners disposa.
- Ensenya-li a administrar els diners. Per això és millor que el teu fill no disposi de quantitats, és millor que vagi justet, el què en català en diem. “Anar curt d’armilla” (fins i tot amb 16-17 anys).
- Ensenya-li a distingir entre “necessitat” i “capritx” responent les següents preguntes:
- S’utilitzarà o no?
- Quan i en quines situacions?
- És tan imprescindible com sembla?
- És només un desig, un impuls o un capritx?
- El preu s’ajusta a la necessitat real?
- Compensaria el preu que s’ha de pagar encara que no s’acabi utilitzant?
- Ho vol per què en el nostre entorn està de moda, “tothom” ho té, l’anuncien, ... ?
Si és una cosa de no massa valor i li proposes que se la compri ell amb els seus estalvis ja veuràs com les valoracions que t’he proposat se les fa ell immediatament. Això d’haver de “rascar-se la butxaca” el porta a reflexionar sense que li demanis.
D’aquesta manera el teu fill aprendrà a establir la relació qualitat / preu / necessitat real i a decidir si realment ho necessita o no, si realment cal comprar-ho o no.
Si t’ha agradat i creus que pot interessar a algú més, comparteix-lo amb les teves amistats.