L’autocontrol és un gran repte per a qualsevol infant i també per a tots nosaltres. Només cal que pensis en el que costa gestionar la quantitat de reaccions emocionals que intervenen en qualsevol situació ja sigui de frustració o disgust, de tristesa, de ràbia, d’alegria...
L’autoregulació és l’habilitat de controlar les emocions i comportaments que presenten situacions concretes de la vida. Això inclou ser capaç d’inhibir reaccions emocionals que no deixen indiferent davant de situacions molestes, calmar-se després d’estar enfadats, ser flexibles o tolerants quan les expectatives no es compleixen i no quedar col·lapsat davant les frustracions.
Com ho fas?
Ensenya-li a...
• Parlar fluixet a la biblioteca.
• No tocar res en els llocs on no es deixa tocar res (botigues, cases particulars, museus, ...).
• Esperar el torn (botigues, caixes de grans superfícies, jocs, ...).
• Estar quieta en els espais que ho requereixen (cinema, teatre, museu...).
• Saber perdre (heu gaudit jugant i això és el que compta).
• Esperar que tothom hi sigui (per dinar, obrir un regal, començar un joc, ...).
• Distingir les emocions.
• Dona-li una clau que l’ajudi a saber el temps d’espera (tant com el que tardem a...).
Beneficis d’una bona autoregulació:
• Prendre decisions (triar entre coses quotidianes, ...)
• Posar-se reptes.
• Planificar l’estona del temps lliure.
• Gestionar les emocions.
• Facilitar la concentració.
• Respectar les normes del grup.
• Afavorir la convivència.
Aprofiteu qualsevol situació quotidiana per practicar-la, no li donis el mòbil de seguida, feu cua a la caixa del supermercat (compteu les peces que porteu, espereu tranquil·lament...), parleu baixet quan algú parla per telèfon, compteu fins a 100 quan estigueu enfadats, desvieu l’atenció dels fets molestos fixant-vos en les coses que us envolten (un quadre i els seus elements, una prestatgeria i les seves coses...), no interrompre quan estàs parlant (espera i quan jo acabi m’ho dius...), planteja-li petits reptes que requereixin un control de les accions (manteniu l’equilibri seguint la junta de les rajoles, ) ...
L’autocontrol no s’aprèn com una lliçó d’un dia, sinó que s’ha d’anar treballant dia a dia amb les situacions que es van presentant i que us donen la possibilitat de poder practicar sovint.
Si t’ha agradat, comparteix-lo.
L’autoregulació és l’habilitat de controlar les emocions i comportaments que presenten situacions concretes de la vida. Això inclou ser capaç d’inhibir reaccions emocionals que no deixen indiferent davant de situacions molestes, calmar-se després d’estar enfadats, ser flexibles o tolerants quan les expectatives no es compleixen i no quedar col·lapsat davant les frustracions.
Com ho fas?
Ensenya-li a...
• Parlar fluixet a la biblioteca.
• No tocar res en els llocs on no es deixa tocar res (botigues, cases particulars, museus, ...).
• Esperar el torn (botigues, caixes de grans superfícies, jocs, ...).
• Estar quieta en els espais que ho requereixen (cinema, teatre, museu...).
• Saber perdre (heu gaudit jugant i això és el que compta).
• Esperar que tothom hi sigui (per dinar, obrir un regal, començar un joc, ...).
• Distingir les emocions.
• Dona-li una clau que l’ajudi a saber el temps d’espera (tant com el que tardem a...).
Beneficis d’una bona autoregulació:
• Prendre decisions (triar entre coses quotidianes, ...)
• Posar-se reptes.
• Planificar l’estona del temps lliure.
• Gestionar les emocions.
• Facilitar la concentració.
• Respectar les normes del grup.
• Afavorir la convivència.
Aprofiteu qualsevol situació quotidiana per practicar-la, no li donis el mòbil de seguida, feu cua a la caixa del supermercat (compteu les peces que porteu, espereu tranquil·lament...), parleu baixet quan algú parla per telèfon, compteu fins a 100 quan estigueu enfadats, desvieu l’atenció dels fets molestos fixant-vos en les coses que us envolten (un quadre i els seus elements, una prestatgeria i les seves coses...), no interrompre quan estàs parlant (espera i quan jo acabi m’ho dius...), planteja-li petits reptes que requereixin un control de les accions (manteniu l’equilibri seguint la junta de les rajoles, ) ...
L’autocontrol no s’aprèn com una lliçó d’un dia, sinó que s’ha d’anar treballant dia a dia amb les situacions que es van presentant i que us donen la possibilitat de poder practicar sovint.
Si t’ha agradat, comparteix-lo.