És important crear un ambient i una predisposició a l’estudi.
Abans que es posi a fer els deures ofereix-li una activitat diferent però que l’ajudi a aconseguir una actitud de concentració i atenció que li facilitarà el treball posterior.
Destineu entre 5 i 10 minuts a aquestes activitats (pintar mandales, laberints, fer sanefes, dibuixos amb cercles, passatemps,...).
Aparqueu els estris tecnològics (TV, tauletes, mòbils, ordinadors, plays,...), no valen com a elements per potenciar la concentració i l’atenció. Són aparells que generen un efecte contrari.
Passada aquesta estona deixa que s’organitzi i planifiqui per on comença. Li demostres la teva confiança, indirectament li estàs dient que hi confies.
Estigues a una certa distància. Fes el que hagis de fer, cadascú fa les seves tasques. Tots tenim obligacions i la seva és fer els deures i després jugar, llegir,...
Si et demana ajuda mantingues un to de veu suau i tranquil i, si pots, posa-hi un toc d’humor. Un cop l’hagis atès torna al que estaves fent.
Pel que fa a l’ordinador recorda-li que és una eina de treball més (principalment diccionari i consulta d’alguns temes puntuals) i que ha d’estar situat en un lloc comunitari o de pas.
Assegura’t que tingui el que necessita, una bona il·luminació que afavoreixi la concentració i també que hi hagi un cert ordre i espai a la taula de treball.
Fer els deures ha de ser una tasca més de les moltes que es fan a la teva llar.