Segur que recordes de quina manera vas aprendre les taules de multiplicar i també algunes estratègies que vas utilitzar.
Els aprenentatges van lligats sempre a les vivències i a la capacitat que tenim d’establir la relació de fets coneguts que ens porten a fets derivats.
Per exemple, recordo que 8 x 8 = 64 no se’m quedava mai a la memòria i un dia el mestre la va preguntar a un company que normalment no se les sabia i aquesta vegada la va clavar. A partir d’aquell dia ja no vaig dubtar més.
Ja sigui a l’escola com al seu entorn, el teu fill aprèn tota una sèrie d’habilitats que li serviran per crear les seves pròpies estratègies per aprendre.
La multiplicació, al principi, és un concepte abstracte fins que s’entén. Per tant quan demanes al teu fill que s’aprengui de memòria uns números que de moment no els pot relacionar amb les seves vivències resulta molt més dificultós de recordar.
Aprendre les taules de multiplicar acostuma a ser un dels principals cavalls de batalla a l’escola i a casa. Requereix que hi dediquis temps i paciència. A més, porten l’etiqueta d’avorrides i reiteratives.
No hi ha una manera correcta i una manera incorrecta d’aprendre, el que cal és resoldre amb eficàcia. Aquesta és la base de l’aprenentatge.
Voldries una vareta màgica, però de moment no la tenim. El que sí que tenim són una sèrie de consells i recursos perquè aquest aprenentatge resulti més amè.
Com ho fas?
Els aprenentatges van lligats sempre a les vivències i a la capacitat que tenim d’establir la relació de fets coneguts que ens porten a fets derivats.
Per exemple, recordo que 8 x 8 = 64 no se’m quedava mai a la memòria i un dia el mestre la va preguntar a un company que normalment no se les sabia i aquesta vegada la va clavar. A partir d’aquell dia ja no vaig dubtar més.
Ja sigui a l’escola com al seu entorn, el teu fill aprèn tota una sèrie d’habilitats que li serviran per crear les seves pròpies estratègies per aprendre.
La multiplicació, al principi, és un concepte abstracte fins que s’entén. Per tant quan demanes al teu fill que s’aprengui de memòria uns números que de moment no els pot relacionar amb les seves vivències resulta molt més dificultós de recordar.
Aprendre les taules de multiplicar acostuma a ser un dels principals cavalls de batalla a l’escola i a casa. Requereix que hi dediquis temps i paciència. A més, porten l’etiqueta d’avorrides i reiteratives.
No hi ha una manera correcta i una manera incorrecta d’aprendre, el que cal és resoldre amb eficàcia. Aquesta és la base de l’aprenentatge.
Voldries una vareta màgica, però de moment no la tenim. El que sí que tenim són una sèrie de consells i recursos perquè aquest aprenentatge resulti més amè.
Com ho fas?
- Deixa sempre a mà unes taules per consultar.
- Deixa que comprovi el resultat amb una calculadora, reforç visual i autosatisfacció.
- Jugueu amb els diferents recursos que t’ofereixen les taules:
- Guaita, 6 x 2 fan 12, 8x 4 fan 32, 7 x 6 fan 42... acaben en 2!
- Mira 6x6 són 36 i 6x8 són 48... rimen!
- No et descuidis el sentit de l’humor, tingues-lo ben a prop.
- 4x7 = 26??? Quan jo les vaig aprendre feien 28 ;-)
- Converteix aquesta estona en un temps de qualitat, distès i sense tensió. Si avui no surt tan bé demà ja sortirà millor. El que compta és que també heu passat una estoneta junts.
- Dedica-hi no més de deu minuts. És un temps relativament curt però suficient per practicar, mantenir una activitat continuada i acabar-la d’una manera simpàtica.
- Descarrega’t i utilitza els recursos que trobaràs aquí.