"El treball per projectes és una manera de treballar globalitzant organització, àrees, edats o continguts", Neus Baches, professora d’educació secundària especialitzada en el treball per projectes.
El sistema per projectes treballa totes les matèries de manera que s’apropin més a la realitat.
El treball per projectes és treball en equip. Les assignatures es treballen de forma global (organització, àrees, edats i continguts).
De tota l’entrevista us en destaco els aspectes positius d’aquest sistema tot i que jo us la recomano tota sencera.
Aspectes positius
- S’aprenen les coses fent-les, a mesura que van sorgint, mentre es va fent el treball.
- És un treball motivador i engrescador perquè dona la possibilitat de potenciar la iniciativa i la creativitat.
- T’acosta a la realitat del món, desvetlla l’esperit crític i promou l’adaptació a les noves situacions.
- Les relacions entre mestres professors i alumnes són més fluides i afavoreixen l’autonomia de l’alumne.
- Les matèries es poden treballar des de molts punts de vista i per tant facilita que cada alumne l’aprengui des de la perspectiva que li sigui més còmode.
Us suggereixo que us llegiu l’entrevista, és molt clara i molt planera i resolt molts dubtes sobre el treball per projectes.