Avinguda Generalitat, 29 Baixos
25210 Guissona (Lleida)

666 732 422

Hàbits, com ho has de fer? (3 a 12 anys)

7 CONSELLS PER PORTAR-LOS A LA PRÀCTICA.

Els hàbits personals són unes pautes, normes i rutines que preparen el nostre fill per adaptar-se a les diferents situacions quotidianes i l’ajuden a adquirir un nivell d’autonomia adequat a la seva edat que li permetrà superar imprevistos.

Els hàbits els podem classificar segons el tipus d’autonomia que aporten, però val a dir que tots comparteixen funcions i han d’estar adequats a l’edat de cada nen. Es comencen a treballar a partir dels tres anys en endavant.

Tipus de d’autonomia:

-Autonomia funcional: permet l’aprenentatge i la maduresa psicològica i social, facilita crear actituds de responsabilitat i convivència, permet ampliar l’entorn, organitzar l’espai, potenciar la seguretat, l’autoimatge i l’estima (per exemple: endreçar, utilització d’eines i espais, organització de les activitats,...).

-Autonomia per al benestar i la salut: afavoreix els aprenentatges saludables bàsics per prevenir malalties, potenciar el benestar i comprendre que el repòs és necessari per a la salut (menjar de tot, respectar les hores del son, higiene personal,...).

-Autonomia per a la socialització: és la de la maduresa i el respecte en situacions de convivència. Afavoreix la pròpia imatge i l’ús adequat dels objectes i situacions que s’han de compartir (diàleg, presència en espais públics, amics,... ).

7 Consells a seguir:

  • Han d’adaptar-se als horaris i ritme quotidià del teu fill.

  • Han de permetre excepcions puntuals (festes, celebracions, canvi de rutina sobtat,... ), vigilant de no convertir l’excepció en una norma.

  • Han de donar automatisme. Això s’aconsegueix procurant que siguin seqüencials ( per exemple: llevar-se, vestir-se i portar la roba bruta al seu lloc.), ja que faciliten l’aprenentatge , són més espontanis i no requereixen esforç.

  • No has de resoldre la seva tasca.

  • Li has de fer saber que creus que ho pot fer.

  • Has de respondre amb estabilitat emocional, amb coherència i amb fermesa.

  • Li has de donar uns arguments que pugui entendre i que incloguin les conseqüències del què passaria si tots actuéssim igual.

  • Has de valorar que no li suposi una càrrega dificultosa.

La nostra actuació, la nostra actitud i la nostra coherència seran bàsiques.

Uns bons hàbits faciliten qualsevol aprenentatge.

Si t’ha agradat i creus que pot interessar a algú més, comparteix-lo amb les teves amistats.


Montse Miquel Andreu  |  Pedagoga  |  Num. col 969

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes