L’hora de fer els deures a casa sovint acostuma a ser un moment molt temut i terreny abonat per cometre alguns errors que ens condueixen a un malestar familiar cada vespre.
Error 1
Insisteixes en que és hora de posar-se a fer els deures i li dones pressa i ànsia. Amb aquesta actitud ja estàs desvetllant l’esperit de contradicció.
Error 2
Li demanes o exigeixes l’agenda per saber quins deures s’han de fer. Poses en dubte la seva capacitat de valorar les prioritats i d’organitzar-se.
Error 3
Li organitzes la feina de l’agenda. Limites la seva capacitat de decidir per on, quan i com comença.
Error 4
Li demanes que tregui tots els llibres de la motxilla i els obri per la pàgina que toca. Estàs frenant la seva iniciativa.
Error 5
Et quedes al “seu costat” per veure si es posa a fer la feina. Fomentes la desconfiança entre tu i el teu fill.
Error 6
Caus en la temptació de llegir el primer exercici i preguntar: “Que l’entens?”. Estàs dubtant del seu coneixement i de la seva capacitat per resoldre problemes. Li estàs qüestionant la seva autonomia per enfrontar-se a la resolució de problemes.
Quines conseqüències es deriven d’aquest plantejament?
No et deixis portar pel pensament que no passes prou hores amb el teu fill i el fet d’estar amb ell fent els deures tranquil·litza la teva consciència.
Error 1
Insisteixes en que és hora de posar-se a fer els deures i li dones pressa i ànsia. Amb aquesta actitud ja estàs desvetllant l’esperit de contradicció.
Error 2
Li demanes o exigeixes l’agenda per saber quins deures s’han de fer. Poses en dubte la seva capacitat de valorar les prioritats i d’organitzar-se.
Error 3
Li organitzes la feina de l’agenda. Limites la seva capacitat de decidir per on, quan i com comença.
Error 4
Li demanes que tregui tots els llibres de la motxilla i els obri per la pàgina que toca. Estàs frenant la seva iniciativa.
Error 5
Et quedes al “seu costat” per veure si es posa a fer la feina. Fomentes la desconfiança entre tu i el teu fill.
Error 6
Caus en la temptació de llegir el primer exercici i preguntar: “Que l’entens?”. Estàs dubtant del seu coneixement i de la seva capacitat per resoldre problemes. Li estàs qüestionant la seva autonomia per enfrontar-se a la resolució de problemes.
Quines conseqüències es deriven d’aquest plantejament?
- El teu fill et veu amb tan “bona disposició” que aprofita l’ocasió i et diu que “no” ho entén.
- Tu t’hi esforces i li expliques allò que diu que no sap fer. I així fins que els deures s’acaben i el mal humor i la tensió es fan amos del vespre familiar.
- El teu fill es va acostumant a tenir sempre algú a la seva disposició per estalviar-se l’esforç d’obrir el llibre i buscar.
No et deixis portar pel pensament que no passes prou hores amb el teu fill i el fet d’estar amb ell fent els deures tranquil·litza la teva consciència.