Blog - Contacte | 666 732 422

Com els grans  (9-12 anys)

Guia pràctica dels hàbits personals. 

Els hàbits personals són els que et permeten valorar si el teu fill:

-Sap adaptar-se a les diferents situacions quotidianes.
-Té un nivell d’autonomia adequat a la seva edat que li permeti superar imprevistos.

Et poso a l’abast una sèrie d’hàbits personals orientatius perquè els puguis posar en pràctica. També et poden servir com a eina per mesurar el grau d’autonomia del teu fill.

Entre els 9 i els 12 anys és fonamental que els hàbits s’adaptin als horaris escolars i al ritme quotidià, tot i que trencar el ritme en algun moment no ha de suposar cap desorganització.

Els hàbits els trobaràs classificats per àrees per poder ser més concrets. Aquest hàbits són els que han d’estar consolidats cap els 12 anys.

1. Alimentació

  • Té un comportament correcte a taula, no cal control.

  • Sap destriar el peix però encara en fa malbé.

  • Se serveix i beu correctament, sense accidents.

  • Entén que hi ha menjars que són complicats d’elaborar.

  • Pot ajudar a la preparació de plats complicats amb eficàcia.

  • Menja de tot sense protestar.

  • criteri a l’hora d’escollir alguns aliments. Sap quina repercussió tenen.

2. Vestir

  • No té cap problema amb cap peça de roba.

  • Sap combinar les peces de roba amb criteri.

  • Sap cosir un botó i planxar alguna cosa senzilla, si cal.

  • Sap comprar alguna peça senzilla.

  • Es pot rentar peces petites.

3. Higiene

  • Es cuida de la seva higiene íntima. Les nenes (en cas de menstruació) cal orientar-les.

  • Es talla i es neteja les ungles.

  • S’arregla el cabell sense problemes.

  • Usa el desodorant i altres productes adequadament.

4. Despertar-se i anar a dormir

  • Es posa el despertador.

  • Es lleva i es prepara l’esmorzar i fa el que hagi de fer sense ajuda de l’adult.

  • Respecte el son dels altres.

  • Comença a decidir quan se’n va a dormir amb un cert criteri però amb control.

5. Responsabilitats

  • Té un ordre força lògic del seu espai i les seves coses.

  • Acostuma a mantenir el seu ordre.

  • És capaç de ser ordenat.

  • No li agrada que li desordenin les seves coses.

  • Frega si li cau aigua. Pot fregar en cas de convenir (sap escórrer).

  • Pot parar la taula el dia d’una festa i amb criteri.

  • Pot treure la pols de qualsevol lloc..

  • Pot cuidar un bebè, donar-li un biberó o un àpat fàcil.

  • Acompanya als germans més petits(el fa sentir membre de la família).

6. Diners

  • Té els seus propis criteris a l’hora d’administrar els seus diners.

  • És capaç d’estalviar en funció dels seus plans.

  • És responsable per portar “quantitats” de diners per fer alguna gestió .

7. Organització de tasques i activitats.

  • Es prepara la motxilla (controlar que no agafi més coses de les necessàries).

  • Aprofita les estones lliures per fer activitats.

  • Fa els deures sol. Sense control per part dels adult.

  • Sap demana ajuda quan li cal.

  • S’organitza i controla el que s’ha planificat. (cert control per evitar un excés d’activitats).

  • Li agraden les activitats extraescolars, en gaudeix.

8. Estar sol / Anar sol

  • Pot quedar-se a casa sol tota una tarda. Ho entén i té recursos.

  • Va a llocs públics.

  • S’orienta bé.

  • Va sol encara que plogui o faci fred.

  • Fa tràmits simples (receptes, impresos, ...)

  • Alguna vegada arriba més tard a casa.

9. Relacions socials

  • S’explica amb claredat si va a comprar o fer algun tràmit.

  • Participa en les converses dels adults.

  • Sap comportar-se en diferents situacions i entorns.


Montse Miquel Andreu  |  Pedagoga  |  Num. col 969

16-Com els grans (9-12 anys)

Utilitzem galetes per ajudar a proporcionar la millor experiència possible a la web. En utilitzar aquest lloc, vostè accepta l'ús de galetes. Més informació
Configuració galetes