Plaça de la Plana, 2 Baixos 
25210 Guissona (Lleida)

666 732 422

Hàbits, com ho has de fer? (3 a 12 anys)

7 Consells per portar-los a la pràctica.

Els hàbits personals són unes pautes, normes i rutines que preparen el nostre fill per adaptar-se a les diferents situacions quotidianes i l’ajuden a adquirir un nivell d’autonomia adequat a la seva edat que li permetrà superar imprevistos.

Els hàbits els podem classificar segons el tipus d’autonomia que aporten, però val a dir que tots comparteixen funcions i han d’estar adequats a l’edat de cada nen. Es comencen a treballar a partir dels tres anys en endavant.

Tipus de d’autonomia:

-Autonomia funcional: permet l’aprenentatge i la maduresa psicològica i social, facilita crear actituds de responsabilitat i convivència, permet ampliar l’entorn, organitzar l’espai, potenciar la seguretat, l’autoimatge i l’estima (per exemple: endreçar, utilització d’eines i espais, organització de les activitats,...).

-Autonomia per al benestar i la salut: afavoreix els aprenentatges saludables bàsics per prevenir malalties, potenciar el benestar i comprendre que el repòs és necessari per a la salut (menjar de tot, respectar les hores del son, higiene personal,...).

-Autonomia per a la socialització: és la de la maduresa i el respecte en situacions de convivència. Afavoreix la pròpia imatge i l’ús adequat dels objectes i situacions que s’han de compartir (diàleg, presència en espais públics, amics,... ).

7 Consells a seguir:

  • Han d’adaptar-se als horaris i ritme quotidià del teu fill.

  • Han de permetre excepcions puntuals (festes, celebracions, canvi de rutina sobtat,... ), vigilant de no convertir l’excepció en una norma.

  • Han de donar automatisme. Això s’aconsegueix procurant que siguin seqüencials ( per exemple: llevar-se, vestir-se i portar la roba bruta al seu lloc.), ja que faciliten l’aprenentatge , són més espontanis i no requereixen esforç.

  • No has de resoldre la seva tasca.

  • Li has de fer saber que creus que ho pot fer.

  • Has de respondre amb estabilitat emocional, amb coherència i amb fermesa.

  • Li has de donar uns arguments que pugui entendre i que incloguin les conseqüències del què passaria si tots actuéssim igual.

  • Has de valorar que no li suposi una càrrega dificultosa.

La nostra actuació, la nostra actitud i la nostra coherència seran bàsiques.

Uns bons hàbits faciliten qualsevol aprenentatge.

Si t’ha agradat i creus que pot interessar a algú més, comparteix-lo amb les teves amistats.


 

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y razones técnicas, para mejorar tu experiencia de navegación, para almacenar tus preferencias y, opcionalmente, para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias mediante el análisis de tus hábitos de navegación. Hemos incluido algunas opciones de configuración que te permiten decirnos exactamente las cookies que prefieres y las que no. Pulsa ACEPTAR para consentir todas las cookies. Pulsa CONFIGURACIÓN para decidir las opciones que prefieres. Para obtener más información sobre nuestras cookies accede a nuestra Política de cookies aquí: Más información
Configuración