T’has fixat com ho fan els nens quan ens volen ensenyar alguna cosa? Allarguen el dit i senyalen com si volguessin tocar allò que ens mostren.
A través del dit s’estableix una connexió entre el cervell o l’objecte. El dit fa de punter perquè la vista no hagi de fer més esforç del necessari.
Quan el teu fill s’inicia en la lectura comença a llegir amb l’ajuda del dit, fins que arriba un punt que se li diu que ja el pot treure, que és “millor” llegir sense dit, està mal vist...
El dit l’ajuda a fixar el què llegeix. Si treu el dit, els ulls han de treballar més per situar-se i fixar les paraules dificultant una mica més l’aprenentatge.
Stendal deia:
“L’intel·lectual és, senzillament, un ésser humà que quan llegeix un llibre té un llapis a la mà”.
Seguiu la lectura amb un bolígraf, un llapis o qualsevol altre estri que no destorbi la lectura, li facilitarà la concentració i el procés d’assimilació de la informació serà molt més ràpid.
El punter o llapis és el que estableix la connexió entre el text que es llegeix i el seu cervell.
Acostuma al teu fill a què subjecti el punter i vagi seguint el text que està llegint.
Aprofita el recurs i repta’l a fer córrer el punter cada vegada una mica més de pressa, d’aquesta manera el cervell també anirà funcionant més ràpidament per seguir el ritme. Notaràs com la velocitat, la concentració i la comprensió dels textos milloren.
A través del dit s’estableix una connexió entre el cervell o l’objecte. El dit fa de punter perquè la vista no hagi de fer més esforç del necessari.
Quan el teu fill s’inicia en la lectura comença a llegir amb l’ajuda del dit, fins que arriba un punt que se li diu que ja el pot treure, que és “millor” llegir sense dit, està mal vist...
El dit l’ajuda a fixar el què llegeix. Si treu el dit, els ulls han de treballar més per situar-se i fixar les paraules dificultant una mica més l’aprenentatge.
Stendal deia:
“L’intel·lectual és, senzillament, un ésser humà que quan llegeix un llibre té un llapis a la mà”.
Seguiu la lectura amb un bolígraf, un llapis o qualsevol altre estri que no destorbi la lectura, li facilitarà la concentració i el procés d’assimilació de la informació serà molt més ràpid.
El punter o llapis és el que estableix la connexió entre el text que es llegeix i el seu cervell.
Acostuma al teu fill a què subjecti el punter i vagi seguint el text que està llegint.
Aprofita el recurs i repta’l a fer córrer el punter cada vegada una mica més de pressa, d’aquesta manera el cervell també anirà funcionant més ràpidament per seguir el ritme. Notaràs com la velocitat, la concentració i la comprensió dels textos milloren.