Bons hàbits + bones actituds = bones aptituds
D’un temps ençà, vinc observant una sèrie d’actituds que no afavoreixen gens la capacitat de concentració i atenció cap a l’estudi. Segur que tots els pares n’hem pogut observar unes quantes ben a prop.
Avui seré pràctica, a veure si podem millorar les aptituds corregint algunes actituds i mals hàbits a l’hora de fer deures i estudiar. Segur que encara hi som a temps!
Podríem començar pel llapis. Sovint l’agafen tan malament que no poden veure el que escriuen. Un dels recursos, si ja tenen deu o més anys, pot ser escriure els enunciats dels exercicis dels deures amb ploma estilogràfica o amb un retolador o bolígraf de punta fina. La clau és que s’han d’agafar més amunt i per tant poden veure el que s’escriu. Es pot practicar abans de posar-se directament amb els deures. Pels més petits escriure i dibuixar amb retoladors de punta fina també els pot ajudar, sobretot a controlar la pressió.
Una altra és l’extensíssima col·lecció de postures a l’hora de seure. Per començar les cadires tenen quatre potes i no són un gronxador. El cul ha d’estar ben posat i l’esquena dreta contra el respatller. Ara ja podem continuar. El full ha d’estar al davant i un pèl inclinat segons que es sigui dretà o esquerrà. Si una mà té el llapis, l’altra mà ha d’aguantar el full, no el cap; per això ja tenim un coll que fa aquesta feina. No es pot escriure i aguantar el full amb la mateixa mà.
Més. La taula d’estudi o l’escriptori ha d’estar endreçada. Els telèfons mòbils apagats, no val en “mode silenci”. L’ordinador només com a eina de consulta o treball. És important que l’ordinador estigui en una zona comunitària. Les habitacions són per dormir.
La música, en tot cas, tan suau i tan baixeta que no pugui distreure. Tot i que és millor sense.
Agendes de setmana vista, així amb un cop d’ull es pot veure de seguida tot el que s’ha de fer.
També és bo fer-se llistes setmanals apuntant-t’hi tot el que s’ha de fer durant la setmana, fins hi tot les activitats extraescolars, sortides, ... i a mida que s’hagin anat realitzant, tatxar-les. D’aquesta manera es pot gaudir de la sensació de “feina feta”, “objectiu assolit”, .... fent créixer l’autoestima perquè hem aconseguit allò que ens hem proposat.
Aquesta vegada tots tenim deures, posar en marxa el nostre pla per millorar les aptituds.
DOCUMENTS ADJUNTS: