Ortografía
RECORDEU EL CONTE DEL PATUFET ?
Ens situarem en el moment en que el pare i la mare d’en Patufet, veient que es feia tard i no tornava a casa, comencen a cridar ben fort.
I, com criden els pares del Patufet al Patufet?
- Pa –tu–feeeeet, on ets?
Quantes vegades hem hagut d’encerclar la síl·laba tònica de les paraules i, si no porten accent, comencem a dubtar? I tot i que ho sabem, sempre ens ve de nou.
Sovint, seguint les pautes que ens indica el nostre fill/a, s’han de fer moltes coses alhora:
- picar de mans .
- dir la paraula síl·laba per síl·laba (incloent diftongs, hiats, dígrafs,...).
- escoltar-nos per descobrir la síl·laba forta.
Estem pendents de tantes coses que al final no distingim quina hem dit més forta que l’altre.
Una estratègia que podeu utilitzar i força divertida és la que en direm “el mètode del Patufet”:
Es tracta de cridar la paraula que hem de treballar com si fóssim els pares del Patufet i, per fer-ho més real, ens podem acostar les mans a la boca. Cal fer-ho pausadament i aixecant el to de veu. Recordeu que si hi posem emoció i intenció serà més fàcil de recordar i més divertit d’aprendre.
Vegeu alguns exemples:
Mar-ga-riiiiiii-da, on ets? | Ins- tru- meeeent, on ets? |
Tauuu-la, on ets? | Pàààà-gi-na, on ets? |
Fa-míííí-li-a, on ets? | Men-ja-doooor, on ets? |
Ah! ...i tinguem el bon humor a flor de pell.