Avinguda Generalitat, 29 Baixos
25210 Guissona (Lleida)

666 732 422

El dit Sí / El dit No

T’has fixat com ho fan els nens quan comencen a llegir o ens volen ensenyar alguna cosa?. Allarguen el dit i senyalen com si volguessin tocar allò que ens mostren.

A través del dit s’estableix una connexió entre el cervell o l’objecte. El dit fa de punter per què la vista no hagi de fer un sobre esforç.

Quan el teu fill comença a llegir amb el dit, arriba un punt que se li diu que ja el pot treure, que és “millor” llegir sense dit, que està mal vist llegir amb l’ajuda del dit. Doncs no és així. El dit ajuda a fixar el què llegeix . Si traiem el dit, els ulls han de treballar més per situar-se i fixar les paraules dificultant una mica més l’aprenentatge.

Stendal deia:
“L’intel·lectual és, senzillament, un ésser humà que quan llegeix un llibre té un llapis a la mà”.

Segueix la lectura amb un bolígraf, un llapis o qualsevol altre estri que no destorbi la lectura, et facilitarà la concentració i el procés d’assimilació de la informació serà molt més ràpid.

El punter o llapis és el que estableix la connexió entre el text que es llegeix i el teu cervell.

Acostuma al teu fill a que subjecti el punter i vagi seguint el text que està llegint.

Aprofita el recurs i repta’l a fer córrer el punter cada vegada una mica més ràpid, d’aquesta manera el cervell també anirà funcionant més ràpid per seguir el ritme. Notaràs com la velocitat, la concentració i la comprensió dels textos milloren. Proveu-ho.


Montse Miquel Andreu  |  Pedagoga  |  Num. col 969

Blog - El dit Sí / El dit No

Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Configuració