Plaça de la Plana, 2 Baixos 
25210 Guissona (Lleida)

666 732 422

Un gest que el connecta
Quan el teu fill comença a llegir o et vol ensenyar alguna cosa allarga el dit i assenyala com si volgués tocar allò que t’està mostrant.

A través del dit s’estableix una connexió entre el cervell i l’objecte. El dit fa de punter perquè la vista no hagi de fer un sobre esforç.

Quan el teu fill comença a llegir amb el dit, arriba un punt que li dius o li diuen  que ja el pot treure, que és “millor” llegir sense dit, que està mal vist llegir amb l’ajuda del dit, que ja és gran,...

Doncs no és així. El dit l’ajuda a fixar el què llegeix. Si treu el dit, els ulls han de treballar més per situar-se i fixar les paraules dificultant una mica més l’aprenentatge. Quan se senti segur ja l’anirà traient o potser el substituirà per qualsevol punter.

Si comença a llegir o li costa...
 
  • Seguiu la lectura amb el dit, un bolígraf, un llapis o qualsevol estri que no destorbi la lectura, li facilitarà la concentració i el procés d’assimilació de la informació serà molt més ràpid.
  • El punter manté l’atenció continuada.
  • El punter o llapis és el que estableix la connexió entre el text que es llegeix i el cervell.
  • Acostuma a la teva filla a subjectar el punter i que vagi seguint el text que està llegint.
  • Aprofita el recurs i afegeix el repte de fer córrer el punter cada vegada una mica més ràpid, d’aquesta manera el cervell també anirà funcionant més de pressa per seguir el ritme. Notaràs com la velocitat, la concentració i la comprensió dels textos milloren.

Aquesta frase de StendhaI t’animarà a provar-ho:

L’intel·lectual és, senzillament, un ésser humà que quan llegeix un llibre té un llapis a la mà”.


Si t’ha agradat, comparteix-lo.

 
Utilitzem galetes per ajudar a proporcionar la millor experiència possible a la web. En utilitzar aquest lloc, vostè accepta l'ús de galetes. Més informació
Configuració