Plaça de la Plana, 2 Baixos 
25210 Guissona (Lleida)

666 732 422

Vestir-se i despullar-se, el què toca a cada edat

El teu fill ha de saber vestir-se, despullar-se i tenir cura de la roba. Per això et facilito aquest quadre orientatiu per saber a cada edat quines fites s’han de tenir assolides.

VESTIR-SE, DESPULLAR-SE i CUIDAR LA ROBA

ANYS

VESTIR-SE

DESPULLAR-SE

CUIDAR  LA ROBA

PSICOLOGIA

 

2-3

Es posa alguna peça fàcil, s’ajuda, corda cremalleres

Es treu les peces fàcils, s’ajuda, sap  desbotonar

 

 

 

3-4

Sap posar-se les peces fàcils, tu li comences i ell acaba, sap botonar-se si són fàcils

Es despulla sol, alguna peça se li resisteix

Cuida les peces (jaqueta..)i les penja, sap on ha de deixar la roba bruta

Va prenent consciència del seu cos

 

 

 

4-5

Es vesteix, li cal ajuda per cordar-se algunes peces, se’n posa alguna del revés, es corda la cremallera encaixant-la, les sivelles i els botons fàcils, és força autònom

Es despulla correctament, se li ha de descordar alguna peça

Li has de col·locar bé la roba, comença a ordenar-se la seva roba, sap deixar la roba ben posada quan se la treu, posa la roba per rentar sense recordar-li, comença a preocupar-se pel calçat

Comença a cuidar el seu aspecte, sap que cal canviar-se la roba interior

 

 

 

5-6

Es vesteix amb més agilitat, no s’oblida de cap peça de roba, botons i cremalleres no són cap problema,  no fa rebequeries per vestir-se, pot començar a fer llaços

No cal control, demana ajuda si la necessita

Es gira les peces i procura que quedin ben posades, demana ajuda si cal, no cal recordar-li que s’ha de canviar la roba interior, sap quina roba s’ha de posar segons el lloc on va,  pot ajudar a netejar el calçat

Pren consciencia que les diferents situacions requereixen diferents equipaments

 

 

6-7

Accepta canviar-se més d’una vegada al dia segons les activitats, encara li costa fer llaços, té en compte els colors i

Ho fa tot sol

Deixa la roba al lloc adequat, tant pot ser plegada com no, sap netejar-se les sabates, si s’ha embrutat es canvia però cal que vigilis

Sap que el seu aspecte ha d’anar d’acord amb l’activitat que fa

 

7-8

Sap fer llaços, no hi ha cap peça que li suposi un problema, tria la roba segons la conveniència

 

Si s’ha embrutat es canvia sense que li diguis, pot ordenar els calaixos i la roba per iniciativa,

Va formant-se un cert estil

 

8-9

Cap problema amb cap peça de roba, procura anar com  els seus companys,

 

 

 

 

9-10

Decideix, amb criteri, què es posa

 

Planxa alguna cosa senzilla i podria cosir un botó.

 

 

10-11

Cuida alguns detalls, colls, llargades...

 

 

 

 

11-12

Combina la roba amb criteri

 

Pot rentar alguna peça petita si li convé

L’estil  es va definint tot i que hi ha una certa influència de l’entorn

Resum adaptat del llibre de M.Jesús Comellas, Cómo medir y desarrollar los hábitos personales, Ed. Ceac

 

Com ho faig?

  • Si és petit (1-5 anys) gira i plega les peces que es treu al seu davant, així va aprenent com es fa i vas fomentant l’hàbit de fer-ho.
  • Si és una mica mes gran (6-9anys)  feu-ho entre tots dos.
  • A partir dels 10 anys ja s’ho pot fer tot sol i deixar la roba en condicions, de no fer-ho caldrà que s’atengui a les conseqüències, és a dir, pot ser que acabi anant amb arrugues o amb taques.

 

Sovint, moltes coses les aprenem quan hi “topem”.

Aprofito per recomanar-te la pagina de l’Elisabet Temporal que té un munt de recursos i idees per plegar i endreçar la roba als calaixos i als armaris de manera que sigui ràpida de veure i fàcil de posar i de treure.

 

Si t’ha agradat i creus que pot interessar a algú comparteix-lo amb les teves amistats.

 

Utilizamos cookies para ayudar a proporcionarle la mejor experiencia posible en la web. Al utilizar este sitio, usted acepta el uso de cookies. Más información
Configuración