Plaça de la Plana, 2 Baixos 
25210 Guissona (Lleida)

666 732 422

Mercat romà 2016. Educació en temps dels romans (IV)

 

IV - Llibres i biblioteques.

 

Durant el primer segle de l’imperi es va donar molta importància a la paraula escrita. L’educació dels segles anteriors va fer que hi hagués una població més alfabetitzada i més lectors. S’havien publicat grans quantitats de llibres de tots els temes i manuals educatius que van utilitzar els mestres.

Al principi, els llibres tenien un format de rotllo de papirus. Després  es va passar a les tauletes lligades que es desplegaven com un acordió. Molts dels que escrivien ho feien per afició en les seves hores de lleure.

La paraula “publicar” significava l’autorització per fer-ne còpies

Els llibreters es situaven a la mateixa zona de la ciutat . Tota aquesta activitat va portar cap a la creació de biblioteques. Les biblioteques s’instal·laven en dos edificis, un per a les obres gregues i l’altre per a les obres llatines.

Tot això va ser possible gràcies a l’expansió sistemàtica de la instrucció elemental.

El S.II d.C, Roma era una ciutat molt  gran (1 milió d’habitants) i per tant, per a molta població era un requisit obligatori saber llegir i escriure. A més l’imperi necessitava un gran aparell burocràtic per mantenir el seu funcionament. Per a molts càrrecs d’ajudants i d’encarregats s’exigia el grau elemental.

 

L’historiador de l’educació J.Bowen ens ho explica en la seva obra “Historia de la educación occidental” (tomo I).

 

Utilitzem galetes per ajudar a proporcionar la millor experiència possible a la web. En utilitzar aquest lloc, vostè accepta l'ús de galetes. Més informació
Configuració